Mocassins & Polka Dots

Hello fashionistas! So I went shopping (again) and I bought these amazing mocassins from Zara. These type of shoes won't please everyone of corse but, I personally love them. I can almost say it was love at first sight since I love mocassins (and this ain't my first pair). I bought them on sales and the price totally paid off since this was the last pair of my size.
I really like the black and white combo on shoes because I think it gives them a sophisticated, elegant yet distinct look from all other types of footwear and, somehow, become a statement in your outfit because the white catches people's attention to your feet. To complete that effect, why not adding a bit of fun and wearing some polka dots? Who says you cannot wear something playful, still in black and look elegant? Me certainly not.

-Maria
______________________________________________
Olá fashionistas! Fui ás compras (novamente) e comprei estes mocassins espectaculares da Zara. Este tipo de sapatos não irão agradar a todos claro mas, eu pessoalmente adoro-os. Quase que posso dizer que foi amor á primeira vista já que adoro mocassins (e este não é o meu primeiro par). Comprei-os nos saldos e o preço compensou totalmente visto que era o último par do meu tamanho.
Gosto imenso da combinação entre branco e preto em sapatos pois penso que lhes dá um ar sofisticado, elegante ainda que distinto dos outros tipos de calçado e, de alguma forma, tornam-se num statement em um conjunto pois o branco capta a atenção das pessoas para os teus pés. Para completar este efeito, porque não adicionar um pouco de diversão e usar algumas bolinhas? Quem diz que não podes usar algo divertido, ainda em preto e ficar elegante? Eu certamente não fui.

-Maria






(Buy them here)
Shoes: Zara
Polka Dot Thigh Highs: Calzedonia
_____________________
(compra-os aqui)
Sapatos: Zara
Meias Altas ás Bolinhas: Calzedonia


0 comments:

Enviar um comentário

Meet The Author

Hello. Maria | 19 | Portuguese Blogger based in the UK. At the moment full-time fashion journalism student at the University of Sunderland.
 

Translation